Ostatnia aktualizacja: 2019.08.10

Spis treści:

C. Skomponowany wyjazd - zarys i procedura dla dociekliwych.

Zarys wyjazdu - w skrócie tak to robimy.

* Wyjazdy dzielimy ze względu na kilka ważnych aspektów

(przy kontakcie wystarczy z każdego punktu podać podpunkt literowy, bez wypisywania):

1. Przewidywany termin wyjazdu i zakupu pojazdu (oczywiście tylko gdy widzę, że odpowiednie autka są dostępne, wyjazd ma sens, będzie trwał krótko), wyjazdy na terminy wyjazdu "NIE dziś po spotkaniu" tylko wykupione terminy z góry (400zł bezzwrotnie w przypadku rezygnacji z terminu, ponieważ do każdego wyjazdu przygotowuję listę wyjazdową, średnio około 10 dni przed wyjazdem):

a. Już - od razu po spotkaniu wstępnym (bez wykupywania z góry),

b. Za 3-10 dni - jak najszybciej (wykupiony termin),

c. Za 7-21 dni - pierwszy wolny (wykupiony termin),

d. W ciągu 3-90 dni - gdy będzie właściwy, będąc w Niemczech codziennie monitoruję nowe ogłoszenia i jadę do najciekawszych (wykupiony termin).



2. Sposób wyszukania pojazdów do oglądania (w ciemno się nie opłaca - szukając kilka dni zawsze koszty ostateczne samochodu wychodzą taniej i kupi się lepszy stan):

a. Pani/Pan osobiście wybraliście sobie samochody - w dowolnym kraju, a ja tylko pomagam przy oględzinach ze zdjęć, czy jest sens w ogóle pojechać do danych aut (odrzucam zły stan karoserii i wnętrza, ze zdjęć nie słychać silnika, nie widać grubości szpachli, nie czuć zapachów we wnętrzu i nie wiadomo jak się prowadzi samochód),

b. Lista orientacyjna najciekawszych wizualnie do ceny podczas spotkania 1 godzinnego wybiorę - do 20 aut z 1 bazy danych z około 2 milionami aut na sprzedaż (dzięki temu wiadomo czy wyjazd ma sens i będzie uwieczniony sukcesem zakupu w miarę zdrowego pojazdu w danej cenie),

c. Ekspresowy - Lista przedwyjazdowa najzdrowszych wizualnie (odrzucam więcej niż dwa odcienie lakieru i źle spasowane elementy karoserii, wnętrza nieoryginalne i zaniedbane) i mechanicznie (według sprzedawców) średnio w 7 dni po 16 godzin dziennie wybiorę - do 200 aut z 1.500 aut w 16 bazach danych z około 6 milionami aut na sprzedaż, przed wyjazdem pokażę auta z tej listy, gdy wybierze Pani/Pan minimum 8 wystartujemy w trasę (dzięki temu jedziemy do konkretnych aut w konkretnych regionach Niemiec), dodatkowo mogę wskazać 4 auta z tych 200, które teoretycznie są najzdrowsze według sprzedawców (tzw. Asy z rękawa o ile zostały pominiete przez Panią/Pana i je też możemy zobaczyć po drodze do wybranych przez Panią/Pana aut),

d. Ekonomiczny - Lista on-line w trakcie wyjazdu najciekawszych około 2 godziny (50euro płatne podczas wyjazdu) - wjeżdżając do danego regionu Niemiec (10 regionów) sprawdzam w 2 bazach danych z około 3 milionami aut na sprzedaż, czy pojawiły się nowe ogłoszenia (dzięki temu często jako pierwszy oglądam pojazd mając do niego kilka dziesiąt kilometrów i trafiam perełkę (cena i do wyboru wyposażenie lub stan lub rok produkcji).



3. Obecność kupującej osoby i obecność towarzyszącej osoby podczas wyjazdu oraz czas trasy (zależny od wymagań kupującej osoby):

a. BEZ indywidualny - wyjazd po jeden pojazd dla jednej osoby (czas znalezienia od 1 do 4 dni),

b. BEZ łączony - wyjazd po 1 pojazd dla każdej z 2 niezależnych osób (sam dobieram, gdy auta są dla tych osób w tych samych regionach, żeby ograniczyć koszty wyjazdu w tamtą stronę) (dłuższe szukanie, około 800zł tańsze koszty sprowadzenia, czas znalezienia od 3 do 14 dni),

c. BEZ (lub Z) hurtowy dla ASO - wyjazd po 4 pojazdy (lub 8) dla 1 dealera samochodów (dłuższe szukanie, około 1.500zł tańsze koszty sprowadzenia, czas znalezienia od 3 do 14 dni),

d. Z dobowy - wyjazd po 1 pojazd dla 1 osoby bez osób towarzyszących (czas znalezienia od 1 do 2 dni),

e. Z indywidualny - wyjazd po 1 pojazd dla 1 osoby z Pani/Pana osobą towarzyszącą, (czas znalezienia od 1 do 3 dni),

f. Z prywatny łączony - wyjazd po 1 pojazd dla każdej z 2 osób (sam dobieram osoby, gdy auta są dla nich w tych samych regionach) bez osób towarzyszących (około 800zł tańsze koszty sprowadzenia, czas znalezienia od 1 do 4 dni),

g. Z handlowy wycieczka Niemcy Wschodnie - wyjazd po 1 pojazd dla każdej z 3 osób bez osób towarzyszących (czas znalezienia do pół dnia),

h. Z handlowy wycieczka Niemcy Zachodnie - wyjazd po 1 pojazd dla każdej z 3 osób bez osób towarzyszących (czas znalezienia od 1 do 2 dni),

i. Z handlowy 2 Giełdy Niemcy Zachodnie - wyjazd po 1 pojazd dla każdej z 3 osób bez osób towarzyszących (czas znalezienia od 1 do 2 dni).



4. Jak ma wyglądać wyjazd? czyli jak go skomponować, żeby była Pani / był Pan zadowolony:

a. do teoretycznie najlepszych 2-3 asów z rękawa, sprawdzenie obu, zakup w 1 dzień,

b. do teoretycznie najlepszych 4 - 6 asów z rękawa, sprawdzenie wszystkich, zakup w 2 dni,

c. do teoretycznie najlepszych 7 - 9, sprawdzenie 6 najciekawszych, zakup w 3 dni,

d. do teoretycznie najlepszych 10 - 20, sprawdzenie 4 najciekawszych, zakup w 4 dni,

e. gdy będzie właściwy (samochody małoseryjne lub z unikalnym wyposażeniem w stosunku do maksymalnej ceny zakupu), będąc w Niemczech monitoruję codziennie, czy pojawiły się nowe ogłoszenia i gdy na miejscu okarze się, że nie mam się do czego przyczepić podsyłam 60 zdjęć wad i zalet, raport stanu, vin i w ciągu 2 godzin podejmie Pani/Pan decyzję, czy taki pojazd chce kupić (czas 4 do 90 dni, ograniczenie do 8 samochodów według Pani/Pana priorytetów z formularza kontaktowego).



5. Zapłata za samochód (na wszystkie koszty wyjazdu zawsze gotówka z góry, naturalnie do rozliczenia po trasie na podstawie faktur za paliwo i za płatne drogi, dobrze jest mieć około 1500zł i 600 euro) i odbiór pojazdu od sprzedawcy (gdy czekam na przelew, termin przyprowadzenia samochodu z Niemiec do Polski jeden do trzech dni od informacji, że można odebrać pojazd):

a. gotówka za samochód w salonach autoryzowanych od 2019 roku płacąc można zapłacić gotówką kwoty tylko do 5.000euro, a pozostałość tylko przelewem,

b. gotówka za samochód u osób prywatnych i handlarzy na razie można zapłacić gotówką dowolne kwoty ale spisuje się deklarację za co się zapłaciło i skąd wzieło się pieniążki,

c. przelew niezależnie czy europrzelew czy eliksir czy inny super szybki przelew, który teoretycznie idzie pół godziny, u normalnej osoby lub w ASO jest księgowany średnio po 6 dniach roboczych i dane z konta muszą się zgadzać z danymi z umowy kupna, bo inaczej pieniądze będą krążyły dłużej,

d. finansowanie - najtańszy jest kredyt konsumpcyjny, można kupić dowolny pojazd, a w dokumentach samochodu widnieje tylko właściciel,

e. leasing / kredyt / wynajem długoterminowy tylko dla samochodów Nowych lub używanych do 3 lat, tylko od autoryzowanych dealerów w Niemczech, w Polsce po zaakceptowaniu harmonogramu spłat, spisanie umowy z bankiem finansującym i wpłata własna 20% (do przelewu 100% do sprzedawcy za samochód, który sama Pani/ sam Pan wybierze podczas naszego wyjazdu) - procedura tydzień przed wyjazdem.



6. Podejście do samochodu kupowanego przy realnej cenie zakupu.
Najlepszy stosunek: ceny do stanu pojazdu mechanicznego (max 8*).
Stan estetyczny z zewnątrz i wewnątrz (zawsze szukam, żeby estetycznie był oryginalnie prawie jak nowy, ewentualnie do odkurzenia - kto dba o wnętrze ten dba o serwis). BEZ dodatkowych wymogów:

a. po Nowy (8*) prosto z salonu w najlepszej cenie i wyposażeniu (7 do 10 dni szukania),

b. po Nowy (8*) prosto z salonu w najlepszym wyposażeniu i czasie (4 do 7 dni szukania),

c. po Nowy (8*) prosto z salonu w najlepszym czasie i cenie (4 do 6 dni szukania),

d. po Używany (6,4* lub więcej) wyjątkowo zadbany lub po pełnym odrestaurowaniu - drogo serwisowany, najzdrowszy z dziś wystawionych na sprzedaż i przy rozsądnej wysokiej cenie (1 do 6 dni szukania),

e. po Używany (5,8* lub więcej) prosto z salonu w najlepszym stanie - zadbany i bardzo serwisowany, na lata najmniej awaryjnej jazdy, tylko podstawowe wymiany filtrów i płynów, oraz cenie (1 do 5 dni szukania),

f. po Używany (5,2* lub więcej) w najlepszej cenie i najlepszym stanie - serwisowany, mało awaryjny, do roku produkcji (1 do 4 dni szukania),

g. po Używany (4,2* lub więcej) w najlepszym wyposażeniu (lub roczniku) i stanie - serwisowany ale użytkowany przez kierowcę roztargnionego/roztargnioną, trochę zadbany na kilka lat, (1 do 3 dni szukania),

h. po Używany (3,5* lub więcej) w najlepszym wyposażeniu i cenie i stanie - na szybki handel, (1 do 2 dni szukania),

i. po Używany (2,5* lub więcej) z placów Niemiec Wschodnich w najlepszej cenie - drobne poprawki mechaniczne i blacharskie po nieudolnych naprawach, na handel, (1 dzień szukania).



7. Środek transportu, kto prowadzi do samochodów i kto prowadzi w drodze powrotnej (noclegi po drodze są możliwe po 50 euro za pokój 2 osobowy, ale pierwsze dwie noce możemy spędzić w samochodzie):

a. Najsprawniej czasowo - Pani/Pana pojazdem, ja podczas trasy do samochodów sprawdzam czy są nowe ogłoszenia (pozwala to skrócić czas trasy nawet o 2 dni), w drodze powrotnej mogę poprowadzić jeden pojazd (uzgodnienie z góry),

b. Wygoda czy cena wyjazdu - dobowy pojazdem proponowanym przez nas z wielu do wyboru, każdy wymaga czegoś innego, jedna osoba woli najtańsze koszty, druga najwygodniejsze podróżowanie (łączny kompletny koszt wyszukania, wyjazdu, sprawdzenia na miejscu i sprowadzenia do Polski waha się między 1.200zł, a 4.500zł przy trasie około 2.200km - najkrótsze realne), w drodze powrotnej kupiony pojazd prowadzi Pani/Pan,

c. Ja prowadzę w tamtą stronę - moim kompaktem, w drodze powrotnej kupiony pojazd prowadzi Pani/Pan,

d. Nie prowadzi Pani/Pan w trasie - moim kompaktem, po zakupie wyrabiamy tablicę na Panią/Pana, prowadzę kupiony pojazd w drodze powrotnej do Pani/Pana, wrócę po swój samochód i nim wrócę do Polski,

e. Nie prowadzi Pani/Pan w trasie - lawetą, po zakupie pakuję samochód na lawetę i wracamy bez czekania na wyrobienie tablic (trasy weekendowe bez samochodów z autoryzowanych salonów samochodowych, waga łądunku do 1600kg, wyjazd w piątek wieczorem, powrót w niedzielę).



8. Pani/Pana priorytety od najważniejszego do najmniej ważnego (proszę podać maksimum 8), zawsze pierwsze 6 są w zakupionym autku, ale staram się aby wszystkie 8 było spełnione:

a. przebieg km raczej oryginalne (sprzedawane w ASO),

b. 1 właściciel lub drugi jeżeli 1 było ASO,

c. serwisowany tylko w ASO do końca,

d. kluczyki minimum 2 komplety,

e. wnętrze oryginalne,

f. wnętrze bardzo zadbane,

g. nadwozie oryginalne (mogą być kilku centymetrowe pojedyńcze ryski i maksimum 1 element lakierowany bez szpachli),

h. nadwozie bardzo zadbane (może być odswierzone lakierem na 3 elementach bez szpachli, bez rysek),

i. mechanika zimna bez wad ukrytych silnika i skrzyni biegów (99% niepokojących sygnałów odbieram przy odpaleniu zimnego silnika przy temepraturze poniżej 3 stopni, a 100% pewności nawet nie ma przy zakupie z ASO z gwarancją),

j. mechanika ciepła serwisowany na bierząco pod maską (w danym momencie dopuszczalne drobne stare pocenie się ale żadne wycieki z widocznym ubytkiem płynów ani żadne popiskiwania z zespołu napędowego silnika, które mówią o zbliżających się dużych wydatkach),

k. technika bez potrzeb inwestycji więcej niż 400zł (zawieszenie, hamulce, wspomaganie, układ chłodniczy pracuje prawidłowo, tylko wymiany płaynów i filtrów),

l. wytrzymały technologicznie, na lata najmniej awaryjnej jazdy,

m. najzdrowszy dziś z awaryjnych modeli, żeby był już po naprawach wad technologicznych modelu,

n. ekonomiczny średnio do 7L/100km,

o. przyspieszenie do setki lub do jazdy slalomem,

q. jeżeli stan techniczny i wizualny będzie taki sam starszego auta i cena wiele niższa to chętnie zaakceptuję samochód: starszy i/lub gorzej wyposażony (np: ten sam model jak szukany Volvo V70/Bmw 525i ale o 2 lata starsze z podobnym wyposażeniem i wadami: 1 łożysko w kole i ryska na drzwiach/ pocąca się maglownica ale ok. 14.000zł taniej),

r. do montażu LPG lub do innej przeróbki,

s. jeżeli trafi sie nowszy model lub większy model tej samej marki przy cenie wyższej od ceny maksymalnej o około 3.000zł to zaakceptuję taki pojazd w podobnym stanie lub minimalnie gorszym stanie od założonego (np: Golf diesel/ Mazda 6 benzyna/Mondeo benzyna 5 drzwi dwa lata młodsze od szukanych Golf diesel/ Mazda 3/ Focus w podobnym stanie i ok. 3.500zł droższe),

t. 7 osobowy lub hak,

u. automatyczna skrzynia biegów lub napęd 4x4,

v. bagażnik dla psa,

w. czujniki parkowania,

x. najlepiej wyposażony,

y. najmłodszy,

z. z homologacją (pancerna, camper, dla niepełnosprawnych, budowlana, ciężarowa).



9. Opcje dodatkowe mojej pomocy przed zakupem (można podać dowolną ilość podpunktów):

a. negocjacja ceny w imieniu kupującej osoby,

b. sprawdzenie kompletne około 3 godziny od 160 do 400 punktów strategicznych pojazdu, gdzie można znaleźć wady auta mechanika zimna (wady ukryte silnika, ukłądu chłodniczego, skrzyni biegów i sprzęgła), mechanika ciepła (widoczne pod maską pocenie się), nadwozie estetyka i naprawy blacharskie, wnętrze (estetyka, działanie wyposażenia i oryginalność), technika (działanie układu jezdnego, zawieszenia i hamulców),

c. jazdy testowe około 30km w około 2 godziny sprawdzenie działania i wyceny najbliższych napraw: plac (wspomaganie, przeguby i skrzynia 4x4), dziury (amortyzatory, wahacze, układ kierowniczy i stabilizatory), miasto (układ wspomagania, chłodniczy, hamulcowy), trasa (przyspieszenie do 80% predkości maksymalnej - nie więcej niż 210km/h i stabilne zachowanie w zakrecie, skrzynia biegów i hamulce redukcja, wyposażenie wspomagające jazdę kierowcy),

d. 60 zdjęć wad pojazdu, wycena napraw wcześniejszych i na tej podstawie wycena wartości rynkowej pojazdu (przydatne przy negocjacjach).



10. Opcje mojej pomocy po zakupie (można wybrać kilka podpunktów):

a. przygotowanie do powrotu tablice importowe,

b. odbiorę Panią/ Pana z dworca w Niemczech Zachodnich (jeżeli wyjazd gdy będzie właściwy lub gdy zapłata przelewem) i można odebrać samochód osobiście z salonu,

c. sam odbiorę pojazd i przyprowadzę pod wskazany w umowie adres w Polsce,

d. podpowiedź kolejności czynności przy formalnościach w Polsce po sprowadzeniu do Polski i podanie pomocnych kontaktów,

e. przygotowanie do sezonu i pakiety serwisowe: co 10.000km, co 30.000-50.000km, co 60.000-240.000km, przygotowanie do sprzedaży lub reanimacja na rok rozpadającej się skarbonki,

f. doposażenie samochodu: LPG, czujniki parkowania, zmiana wnętrza, odrestaurowanie wnętrza, zmiana koloru karoserii (foliowanie ponad 400 odcieni metalików), foliowanie reklamowe pojazdów, antynapad, lokalizacja pojazdu gps/ gsm z dokłądnością do 2 metrów,

g. warsztat: autoryzowany blacharsko lakierniczy, mechaniczny, elektryczny, elektroniczny, renowacja wnętrz, tuning (wnętrza, nadwozia, mechaniki i techniki), budowa (kampera lub busa),

h. części samochodowe w naszych cenach hurtowych: z ASO (autoryzowanych salonów oryginały) lub z ze znanych hurtowni (bardzo dobre zamienniki).