Ostatnia aktualizacja: 2019.08.10

B. O nas:

I. W tym chętnie pomożemy:

1. przed zakupem,
2. przy zakupie,
3. z doświadczenia od 1995r., gdzie NIE jeździć,
4. po zakupie,
5. przy eksploatacji w Polsce.
II. Zakres działalności.
III. Skąd pomysł.
IV. Historiografia.



Chętnie pomagamy spełniać marzenia, pozytywnym osobom, w optymalnie niskich cenach.



Poniżej ogólny zarys, a dla dociekliwych w konkretnych zakładkach (menu na górze):

I.1. Pomoc przed zakupem - opcje do wyboru:

- zobaczenie znalezionych przez Panią/Pana ogłoszeń czy jest sens pojechać i oglądać

- określenie zdroworozsądkowe Pani/Pana gustu i potrzeb przy szukaniu pojazdu w stosunku do ceny maksymalnej zakupu

- dobranie odpowiednich modeli dla Pani/ Pana według potrzeb,

- zobaczenie we wszystkich możliwych bazach danych ogłoszeń czy i gdzie jest sens pojechać, żeby kupić najlepszy samochód

- wyjazdy skomponowane (Z kupującymi osobami i BEZ kupujących osób), po pojazdy do Niemiec dla każdego według potrzeb (również do innych krajów i na inne kontynenty),

- sprawdzenie w trakcie wyjazdów czy pojawiły się nowe ogłoszenia,

- sprawdzenie najciekawszych i znalezienie najzdrowszych używanych samochodów,

- znalezienie najtańszych nowych samochodów, średnio 30% taniej niż najlepsze rabaty u brokerów w Polsce i/lub najszybciej w tydzień, gdy trzeba w Polsce czekać nawet 3 miesiące.



I.2a. Pomoc przy zakupie - dla wszystkich skomponowanych wyjazdów po pojazdy:

- zobaczenie około minuta - gdy samochody są szpachlowane i lakierowane w całości, z samych zdjęć nie da się tego wyłapać,

- 15 minut zerknę - czy są wady ukryte o których sprzedawca nie poinformował,

- 3 godziny sprawdzę poprawność około 160 do 400 punktów strategicznych - mechanikę zimną, mechanikę ciepłą, nadwozie, wnętrze, technikę podczas krótkiej jazdy testowej (do 5 km).



I.2b. Pomoc przy zakupie dla wszystkich wyjazdów BEZ kupującej osoby (na życzenie dla wyjazdów Z kupującą osobą) - opcje do wyboru:

- 30 km konkretne jazdy testowe i około 2 godziny - plac, dziury, miasto, trasa i wycena przyszłych napraw,

- 60 zdjęć znalezionych wad w około 3 godziny - nawet centymetrowe ryski czy zadrapania i wycena przebytych napraw,

- negocjacja ceny - po wycenie wartości rynkowej danego pojazdu (po uwzględnieniu wad i napraw).



I.3. Dzięki doświadczeniu od 1995 roku - wiemy również do których komisów, w Europie (i w Polsce), Dubaju, Japonii, USA i Kanadzie nie ma sensu jeździć:

- ponieważ poprostu łatają złomy (składają auta na sztukę), odpolerują lakier i wystawiają auta na sprzedaż w cenach zadbanych samochodów (jeżeli ktoś chce skorzystać z naszego doświadczenia zapraszamy serdecznie, a jeżeli ktoś wierzy w Świętego Mikołaja to niestety nie jesteśmy cudotwórcami - zawsze będą liczne wady ukryte w wyeksploatowanych samochodach).



I.4. Pomoc po zakupie - opcje na życzenie do wyboru:

- poczekać do 6 dni na odbiór zapłaconego przelewem pojazdu,

- odebrać Panią/Pana z Dworca/ Lotniska w Niemczech Zachodnich i podwieźć do samochodu (przy wyjazdach BEZ kupującej osoby, gdy kupujący chce odebrać osobiście pojazd od sprzedawcy),

- przygotować formalnie pojazd do powrotu: wyrobienie tablic i ubezpieczenie,

- przygotować technicznie pojazd do powrotu: drobne naprawy, zmiana kół, inspekcje podstawowe,

- poprowadzić pojazd pod wskazany w umowie adres (na kołach lub na lawecie).



I.5. Pomoc po sprowadzeniu do Polski - opcje w programie lojalnościowym:

- pomoc w formalnościach:
tłumaczenia, przegląd zerowy, zgłoszenie do urzędów, rejestracyjne i ubezpieczenia,

- doposażenie pojazdu:
LPG (ukryty: pod obudową silnika, bak w kole, wlew przy wlewie paliwa), czujniki parkowania, zmiana koloru (400 odcieni metalików), foliowanie reklamowe,

- tuning pojazdu:
nadwozia (spojlery, koła), wnętrza (kierownice, siedzenia, listwy), mechaniczny (swapy silników, skrzyń biegów i sprzęgieł), techniczny (zawieszenie, układy hamulcowe i wspomagania), elektryka i elektronika (gadżety),

- pakiety serwisowe:
przygotowanie do sezonu, co 10.000km, co 30.000-50.000km, co 60.000-240.000km, przygotowanie do sprzedaży,

- warsztat:
blacharski, lakierniczy, mechaniczny, elektryczny, elektroniczny, renowacje wnętrz,

- części w naszych cenach hurtowych:
oryginalne z ASO i bdb zamienniki ze znanych hurtowni.



II. Zakres działalności firmy - ogólnie:


a. wynajem dobowy:
- kierowców kat. B (8 do 16 godzin na dobę)
- kierowców kat. A, C, D, +E (do 8 godzin na dobę)
- kierowców z pojazdami
(osobowe - na wyjazdy dobowe do konkretnych aut, lawety - wyjazdy weekendowe do konkretnych aut, dostawcze - przewóz motocyklowatych, busy i autokary-przewóz do 66 osób),


b. wstępne darmowe doradztwo:

- podczas dni otwartych
- bardzo proszę się umówić na spotkanie na konkretną godzinę, przez SMS lub FB:
: w niedziele lub wtorki lub czwartki
- w godzinach od 5:00 do 19:00
: w poniedziałki, środy, piątki, soboty
- w godzinach od 5:00 do 23:00

- osobom prywatnym
i handlarzom (myślącym i kalkulującym) w kwestii doboru odpowiedniego modelu, wyszukania i sprawdzenia samochodu, wynajmu długoterminowego, a także kredytu i leasingu samochodów (zarówno nowe samochody jak i samochody używane) oraz przy późniejszej eksploatacji,


c. wyszukanie najzdrowszego używanego (szukanie wszędzie najzdrowszego mechanicznie - szukając auta za kwotę od 11.000zł ze sprowadzeniem) lub najtańszego nowego (od autoryzowanych salonów) samochodu,
chętnie pomagamy przed, podczas i po zakupie pojazdu (dla stałych klientów przewidujemy rabaty):


- znalezienie (wyszukanie, wyjazdy, sprawdzenie mechaniki i przygód blacharskich), sprowadzenie pod wskazany adres, formalności rejestracyjne, serwis i części,

- nowe najtaniej seryjne w Europie, USA, (do 40% taniej niż w super oferty w Polsce),

- nowe najszybciej seryjne i/lub dobrze wyposażone, gdy w Polsce czeka się np.: 3 miesiące, a my załatwiamy w 2 tygodnie bezpośrednio z sieci dealerskiej już wyprodukowanych (samochody drogie jak niektóre Bentleye lub Bugatti na które czeka się nawet 2 lata, my załatwiamy produkcję o wiele szybciej),

- bryki jak z fabryki - używane najzdrowsze (w stosunku do cen lub innych wymogów) w Niemczech, w Polsce, pozostałej części Europy, Japonii, USA, Kanadzie, Dubaju (2 lub 3 letnie z oryginalnymi lakierami, z przebiegami około 20.000km i nawet za około 55% ceny nowych),

- używane, bardzo zadbane z jakimś minimalnym mankamentem - najzdrowsze (w stosunku do cen lub innych wymogów) w Niemczech, w Polsce, pozostałej części Europy, Japonii, USA, Kanadzie, Dubaju (2 lub 3 letnie z oryginalnymi lakierami, z przebiegami autostradowymi około 120.000 km i nawet za około 45% ceny nowych),

- używane, bardzo zadbane z drobnymi mankamentami - najzdrowsze (w stosunku do cen lub innych wymogów) w Niemczech, w Polsce, pozostałej części Europy, Japonii, USA, Kanadzie, Dubaju (2 lub 3 letnie z oryginalnymi lakierami, z przebiegami autostradowymi około 170.000km i nawet za około 35% ceny nowych),

- używane wytrzymałe (na lata najmniej awaryjnej jazdy, nawet 20 letnie),

- używane najzdrowsze dziś (po naprawach wad technologicznych danego modelu, nawet 20 letnie),

- używane do ciężkiej pracy (dla taxi, dostawców, handlowców),

- używane zadbane (wożące z punktu A do B), jako pierwsze autko (tanie do nauki jazdy),

- używane na szybki handel.



d. skomponowane wyjazdy dla konkretnych osób, po wyszukane pojazdy w odpowiednim stanie (szukam wszędzie, gdzie się da, najzdrowszego mechanicznie - po autka za kwotę od 11.000zł ze sprowadzeniem) lub najtańszego nowego (od autoryzowanych salonów) samochodu,
chętnie pomagamy przed, podczas i po zakupie pojazdu (dla stałych klientów przewidujemy rabaty):


- nowe samochody - pomoc w zakupie nowych samochodów od dealerów krajowych i niemieckich, kupująca/y wybiera auto i jedzie z nami lub pojedziemy sami i prześlemy dane do przelewu bezpośrednio od sprzedającego salonu autoryzowanego, gdy kupująca/y zapłaci i ureguluje wszystkie koszty, autko możemy też dostarczyć pod wskazany w umowie adres, również już zarejestrowane i ubezpieczone na kupującą osobę, z doposażeniem i inspekcją przygotowane do sezonu,


- samochody używane (tylko całe) - wyszukanie samochodu w Niemczech z markowego salonu samochodowego lub od typowego Niemca, następnie przesłanie darmowych ofert, po akceptacji klienta wycieczka (z klientem lub w jego imieniu) do Niemiec, potwierdzenie stanu faktycznego, zakup auta w Niemczech, sprowadzenie do kraju i na życzenie klienta w jego imieniu dokonanie opłat w kraju łącznie z rejestracją w Polsce; na naszej stronie umieściliśmy oferty (dostępnych od ręki aut) sprawdzonych przez nas niemieckich firmowych salonów, z którymi współpracujemy od wielu lat, są to przede wszystkim: samochody z udokumentowanymi przebiegami (książki potwierdzamy w serwisach), garażowane i zadbane, z pierwszej lub drugiej ręki, z możliwie minimalną historią wypadkową (tj. sprawdzamy lakier na karoserii przyrządem); uwaga - nie zajmujemy się sprowadzaniem żadnych samochodów niewiadomego pochodzenia z Belgii, Holandii, Francji czy Italii, a przy przyprowadzeniu Pani/Pana pojazdu wymagamy deklaracji, że samochód nie pochodzi z przestępstwa


- samochody tzw. tanie firmowe, używane (tylko całe) z większymi przebiegami (sprawdzamy w serwisie) lub bez potwierdzonych książek serwisowych i z już naprawioną drobną historią powypadkową (tj. sprawdzamy lakier na karoserii przyrządem), naturalnie o wszystkich takich faktach informujemy klienta przy wysyłaniu oferty, (na stronie auta te zostały nazwane jako zaniedbane, zajeżdżone lub złom),


- ubezpieczenia na możliwe najbardziej preferencyjnych warunkach w znanej firmie ubezpieczeniowej TUiR WARTA SA dla każdego z naszych klientów (samochody nowe, samochody używane, nieruchomości),


- obsługa serwisowa samochodów we współpracującej z nami ASO dotycząca zwykłej eksploatacji, a także napraw powypadkowych (również rozliczenia bezgotówkowe).



III. Skąd pomysł - zabrzmi dziwnie:

Od zawsze interesowałem się samochodami i rozróżniam więcej niż przysłowiowe trzy kolory.

Charakter pedantycznie nastawiony do estetyki (wykształcenie m.in. ksiegowość), lubię czepiać się szczegółów i pomagać innym.

Z natury jestem uczulony na ściemę.

Pomysł sam się pojawił, gdy miałem 12 lat i po raz pierwszy byłem w komisie samochodowym u znajomego.

Wszyscy zachwycali się wtedy prawie nowym modelem, Golfem III GTI w tym komisie, na felgach BBS.

A ja stwierdziłem, że samochód był bity.

Wszyscy parskneli śmiechem, że to niemożliwe, a jeden tylko właściciel komisu zapytał skąd wiem?

Inne odcienie lakieru i jedna szpara przy tylnej lampie była większa.

Pan Kazik zażartował, że w takim razie może będzie mnie brał na zakupy samochodów.

A ja zażartowałem, że ok, ale co z tego będę miał i wolałbym stałą pracę.

Generalnie, zatrudnić mnie nie mógł, bo byłem za młody, ale za podpowiedzi, mycie i sprzątanie aut, pozwalał mi je przestawiać i parkować na placu.

Z biegiem czasu skończyłem ogólniak, zająłem się studiami: Finanse i Bankowość, Marketing i Zarządzanie, Prawo, równolegle pracując jako główny księgowy, a w weekendy zawsze mnie ciągnęło do samochodów.

Próbowałem kilkukrotnie być handlowcem/handlarzem/ściemniaczem w komisie. Niestety nie potrafię kłamać i mało samochodów pomogłem sprzedać, ponieważ według mnie każda kupująca osoba powinna wiedzieć co było robione lub jakie mankamenty ma autko (spawany jeden element czy lakierowane 3 elementy po obcierce, oryginalny przebieg 400.000km w dwuletnim aucie z oryginalną książką serwisową czy 80.000km z podrobioną książką).

Przez ponad 8 lat jazdy po ubezpieczalniach, warsztatach, komiasach i sprzedawcach widziałem:
- w jakim stanie auta przyjeżdżały do warsztatów po wypadkach,
- jak zostały przygotowane do sprzedaży (przerobione na małą szkodę parkingową, żeby naciągnąć kupujących),
- potem zostały zrobione (po taniości na tak zwaną sztukę, bo naprawa zgodna ze sztuką była nieopłacalna),
- jak były odpicowane przez komisy do sprzedaży,
- jak byli zachwyceni kupujący "PRAWIE ideałami".




Wtedy pojawił się pomysł pomocy w rozsądnej cenie.
"Pomoc osobom nie znającym się na samochodach."





Sam kilka razy przeszedłem przez mękę: chcąc wydać TYLKO na coś fajnego,
ciężko zarobione pieniądze latami,
więc nawet mając doświadczenie, szukałem autko dla siebie zarówno w Polsce jak i za granicą.
Liczne rozczarowania po dojechaniu na place (piękne fotografie zajeżdżonych samochodów)
i po zakupie w warsztatach, które naprawiały jedno, a psuły przy okazji pięć innych rzeczy.




Od zawsze miałem marzenie, żeby mieć taki salon, w którym nie ma ściemniających handlarzy ani psujących mechaników, ale ciężko jest utrzymać taki salon i warsztat w Polsce, opierając się na uczciwości i niskich stawkach.
Dlatego musiałem się ograniczyć tylko do tego, że pomagam w wyszukaniu najlepszej inwestycji,
a potem kieruję do najlepszych mechaników w najniższych stawkach.

Poświęcam około tydzień na przygotowanie listy najzdrowszych lub najciekawszych pojazdów.

Potem trzeba poświęcić dwa lub trzy dni przy zakupie auta na lata (żeby wybrać najmniej awaryjne),
lub
zdroworozsądkowo pomagamy wybrać najmniejsze zło (przy bardzo ograniczonej kwocie zakupu trzeba poświęcić trzy lub cztery dni aby znaleźć najbardziej zadbany mechanicznie).




Reasumując szukanie samochodów, czepianie się szczegółów i szybkie jazdy testowe sprawiają mi ogromną przyjemność od 1995roku, stąd rezygnacja z księgowości, zarządzania, marketingu i prawa, na poczet realizacji pomysłu: Doradztwo i wyszukanie najciekawszych aut.
Dlatego też stawki mam stosunkowo niskie, ponieważ ta praca sprawia mi ogromną przyjemność, także serdecznie zapraszam w razie pytań, bardzo chętnie coś podpowiem lub pomogę.



IV. Historiografia - doświadczenia z wyszukaniem i sprowadzaniem aut w pigułce:


Pierwszy kontakt z samochodami sportowymi, luksusowymi i ciężarowymi w Niemczech w 1985 roku.


Pierwszy kontakt w Europie z komisami i warsztatami powypadkowymi w 1991 roku.


Od 1995 roku pierwsze kursy po samochody: do Niemiec i innych krajów europejskich, też na giełdy, dla polskich auto-komisów i handlarzy (na szybki handel - do drobnych napraw mechanicznych lub blacharskich).


Od 1996 roku zacząłem wyszukiwać najzdrowsze pod kontem konkretnych osób i jeździć po samochody do Niemiec Zachodnich z prywatnymi osobami po najzdrowsze samochody (żeby przez kilka lat woziły z punktu A do punkty B).


Od 1997 roku wyszukuję w Europie, USA i Kanadzie samochody dla prywatnych osób i dla autoryzowanych salonów samochodowych, nowe i używane:
- najtańsze i do wyboru przynajmniej jeden z puntków: do najlepszego stanu - najzdrowsze mechanicznie - najbardziej zadbane - oryginalne karoserie (maksimum 1 element lakierowany bez szpachli) - najlepsze wyposażenie - stan wnętrza jak nowy nawet 20 letnich samochodów.


Od roku 1999: Zawsze jeździmy dla konkretnych osób po konkretne samochody w odpowiednim stanie i nie ograniczamy się tylko do salonów czy komisów, z którymi wspólpracujemy - poprostu dają nam znać czy jest sens przyjechać do danego salonu/komisu, zobaczyć auta.

a. współpracuję z niemieckimi autokomisami Autoryzowanych salonów w Niemczech (obecnie ponad 120 ASO - mówią bez ściemy jakie są wady):
- używane (wiem czasem nawet miesiąc wcześniej o samochodach - zanim zostaną wystawione na sprzedaż)
- nowe (po ponad 20 latach współpracy mamy rabaty nawet 40% lepsze od najlepszych ofert w POLSCE dealerów i brokerów),

b. współpracuję z mniejszymi niemieckimi autokomisami (obecnie ponad 400 autokomisów, które nie ściemniają czy coś wymaga naprawy):
- używane (bez ściemy - dają znać od razu czy do danego samochodu jest sens pojechać),

c. wyszukuję dla konkretnych osób, konkretne modele, w widełkach cenowych i w konkretnym stanie lub z konkretnym wyposażeniem, w 16 bazach danych z ponad 6mln ogłoszeń motoryzacyjnych i jeżdżąc do konkretnych samochodów tam gdzie są te samochody (znajome komisy tylko informują bez oszukaństwa czy mają akurat takie auto w takim stanie, a jeżeli coś nie pasuje to też poinformują, żeby nie jechać na darmo, bo wiedzą, że nie lubię pół środków, tylko konkrety).


Od roku 2003:

- poznawanie rynku w Dubaju, Japonii i innych krajach nie europejskich.